czwartek, 8 października 2015

Motylek, Katarzyna Puzyńska

W ostatnim czasie, chyba za sprawą jesieni, która zawitała u nas całkiem niedawno, mam nieustanną ochotę na czytanie powieści kryminalnych, albo takich, które zawierają chociażby wątek kryminalny. Tym sposobem trafiłam na powieść „Motylek” autorstwa Pani Katarzyny Puzyńskiej. Jest to pierwszy tom cyklu „Lipowo”, który jak dotąd zawiera pięć tomów, a w listopadzie ukaże się kolejna część. Na początku z rezerwą odnosiłam się do czytanej powieści. Ot, kolejne czytadło pomyślałam sobie, ale książka bardzo przyjemnie mnie zaskoczyła. Akcja „Motylka” rozkręca się powoli, ale dzięki temu chronologia następujących po sobie zdarzeń jest łatwa do zapamiętania i przyswojenia, co jest dla mnie ważne w przypadku powieści z tego gatunku. Bohaterami powieści są policjanci z małego wiejskiego posterunku w miejscowości Lipowo. Na pierwszy plan wysuwa się również nowa mieszkanka Lipowa- Weronika, która sprowadziła się na prowincję, aby pozbierać się po nieudanym małżeństwie.  Im dalej tym postaci pojawia się coraz więcej, ale autorka bardzo dobrze poradziła sobie z opisem ich osobowości i cech przewodnich, co sprawia, że nie można się pogubić i wiadomo jest kto jest kim. Często czytając powieści kryminalne spotykam się ze zbyt dużą ilością bohaterów zarówno pierwszego jak i drugiego planu co sprawia, że nie zawsze wiem o kim czytam. W powieści Pani Puzyńskiej tego problemu nie miałam, a bohaterowie to osoby „z krwi i kości”, do których można łatwo się przywiązać (stąd moja radość, że są kolejne tomy tej serii). Sprawa zabójstwa, której dotyczy owa część jest świetnie rozpisana. Czytelnik stopniowo uzyskuje informację o przebiegu śledztwa, które są podane w sposób wzbudzający zainteresowanie i odpowiednie napięcie. Czytając miałam wiele hipotez, kto jest zabójcą, ale niestety (albo stety) żadna nie była trafna i prawdę poznałam dopiero na kilka stron przed zakończeniem książki.

            Jeśli macie ochotę na dobry kryminał polecam z cała stanowczością „Motylka” i dalszy ciąg książek o Lipowie, koniecznie w towarzystwie dużego kubka herbaty z miodem i cytryną J

Elwira Jóźwiak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz